Тази тема директно засяга размера на акустичните китари, които са на пазара. Конкретно обаче китара джъмбо или jumbo китара е най-големият от всички размери на акустичната китара. Тя има топъл, приятен тон и в следващите редове ще споменем факти за този тип китара, които излизат извън големия размер.
Голямата китара обикновено означава голям звук, но и голямо обемисто нещо, което да носите и да свирите на него. По начало по-големите хора са склонни да избират по-големи китари, макар че това не е твърдо правило. По-скоро това е музикантски въпрос. На китара джъмбо свирят опитни китаристи, които знаят от какъв звук имат нужда и се възползват максимално от това, което този тип китари предоставят.
Както винаги, трябва да опитате китарата, преди да я купите. Понякога примамливостта на този масивен звук е достатъчна, за да убеди китаристите да се примирят с обемността на голямата джъмбо китара.
Не е само обемът, който работи в полза на китаристите. Благодарение на дървото от което са направени, най-често кленов гръб и страни, джъмбо постигат ясно разделяне на тоновете. Това е отворен звук, който е чудесен за музика с "пълни акорди" и е много популярен сред звукорежисьорите. Благодарение на ясно изразения тонален баланс - този дълбок бас, съчетан с леките средни и свежите високи тонове, тези китари често се смятат за най-добрата акустика постигната без еквалайзер.
Произходът на акустиката в стил джъмбо датира от 1936 г., година, в която пазарът на акустични китари е в състояние на промяна. „Dreadnought“ на Мартин е преиздаден през 1931 г., а това променя нещата защото се забелязва по-широкия и по-мощен звук в сравнение с други китари от това време. Насетне производители на китари вземат под внимание това и започват да създават китари с по-голям обем.
Mоже би не е изненадващо, че има китаристи, които предпочитат по-силен и по-смел звук от своя акустичен инструмент. Сред забележителните музиканти с Jumbo китара са Боб Дилън, който позира със SJ-200 на корицата на „Nashville Skyline“ и китаристът на Oasis Ноел Галахър. Слушайте техните записи и ще чуете този „пълен акорд“ в сила. В не малка част техният стил е директно повлиян от избора им на акустика.