Микрофон за кларинет

Кларинетът е популярен член на семейството на дървените духови инструменти поради гъвкавия си звук и полезността си в най-различни оркестрови пиеси.Озвучаването му обаче е въпрос на сериозен професионализъм.

 

Микрофонът на кларинет като характеристики е много подобен на този на сопран саксофон, фагот или обой/ Кларинетът се озвучава според звука, който целите да постигнете.  

 

Кларинетът има широка вариабилност на тона и най-често се ползва в оркестровата музика. Затова е най-добре да уловите звука на този инструмент възможно най-чисто и точно. Изберете неутрален микрофон с равна честотна характеристика, за да възпроизведете звука на кларинета без никакво оцветяване.

 

Насоченост: Изберете микрофон, който да отговаря най-добре на вашите техники за микрофониране и ситуации на изпълнение.

   

Чувствителност: Кларинетът може да бъде доста изразителен. Изберете микрофон, способен да възпроизвежда точно нюансите в тона и динамичния обхват на кларинет.

 

За концертни изпълнения на живо, ако сте сам музикант, изберете микрофон, който можете да си позволите. Това е важно за изпълнителите, но и от решаващо значение за собствениците на заведения и аудиотехниците, които планират да печелят пари от своите инвестиции в микрофон. Кардиоидно насочен полярен модел, работи добре със сгъваеми монитори и на шумни сцени.

 

В опит да търсят разделяне на звука, инженерите могат да използват насочени кардиоиди вместо омни микрофони или широки кардиоиди, които осигуряват по-добър цялостен звук. Те трябва да се стремят да уловят богатия и естествен звук на кларинета. Микрофоните с висока насоченост често са твърде фокусирани и по-малко естествени, за да се смесват за тези цели.

 

Ако сте в многопистова оркестрова ситуация с две флейти, два обоя, два кларинета и два фагота, техниката с омни или широк кардиоиден микрофон работи добре. Поставете микрофона между двата инструмента, приблизително на височината на главата и насочен право надолу към пода, който не трябва да бъде покрит с килим.   

 

Когато се разположи правилно в стерео ситуация, времето се забавя в основния микрофонен масив и се смесва с останалата част от оркестъра.  Като алтернатива, поставете микрофона пред вашите кларинетистки, между двама свирачи, отново на височина на главата, над кларинетите и под ъгъл малко надолу. Това осигурява по-богат звук, който запазва присъствието на кларинета в основата.